عناوین این بخش :

-آیه حک شده روی پرده کعبه

- هفت گروه که زیر سایه خدا در صحرای محشر روز قیامت قرار می گیرند

- حکم کسانی که با استهزاء به دین، مردم را می خندانند

- منکرات روز جمعه

- چرا خداوند آب دهان را شیرین و اشک چشم را شور و آب گوش را تلخ و آب بینی را خنک قرار داده است‌‌ 

 

 b_0_0_0_10_images_photo_20170210_155212.jpg

 

 

روی پرده کعبه این آیه حک شده است:

نَبِّئْ عِبَادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

 

"بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ ی مهربانم"

 

 

 ?????????????

 

 

هفت گروه که زیر سایه خدا در صحرای محشر روز قیامت قرار می گیرند

 

1⃣امام و حاکم عال.

2⃣جوانی که در عبادت الله رشد کند

3⃣مردی که قلبش به مسجد اویخته است

4⃣دونفری که یک دیگر را دوست داشته باشند برای الله

5⃣مردی که زنی اورا بسوی خود بخواند برای کاری خلاف او می گوید من از الله می ترسم

6⃣و شخصی که صدقه می دهد تا جایی که دست چپش هم خبر دار نمیشود

7- شخصی که یاد الله می کند در تنهایی و چشمانش اشک می ریزند

 

 ?????????????

 

حکم کسانی که با استهزاء به دین، مردم را می خندانند

 

 

 

س: حکم افرادی که از روی مزاح و شوخی سخنانی می گویند که در آن استهزا به الله و رسول و دین دیده می شود چیست؟

 

ج: استهزا به الله و رسول الله صلی الله علیه و سلّم و دین و قرآن اگر چه بمنظور شوخی ومزاح و خنداندن دیگران باشد کفر و نفاق است. این موضوع دقیقاً شبیه جریانی است که در زمان رسول الله صلی الله علیه و سلّم اتفاق افتاد. در ارتباط با گروهی که در مورد پیامبر صلی الله علیه و سلّم و صحابه رضی الله عنهم به گمان خویش شوخی می کردند و می گفتند: از اینها شکم پرست تر، دروغگوتر و ترسوتر هنگام روبرو شدن با دشمن ندیده ایم. پس از آن، الله تعالی این آیه را نازل کرد: « وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ » [توبه:65]

 

 ( واگر از آنان ( درباره ی سخنان ناروا و کردارهای ناهنجارشان) باز خواست کنی، می گویند: ( مراد ما طعن و مسخره نبوده و بلکه با همدیگر) برای سرگرمی و شوخی سخنانی می گفتیم.)

 

 این افراد نزد پیامبر صلی الله علیه و سلّم آمدند و گفتند: ای رسول الله صلی الله علیه و سلّم ما در راه با هم صحبت می کردیم تا دوری سفر و خستگی آن را احساس نکنیم. پیامبر صلی الله علیه و سلّم مطابق با فرمان الهی به آنان گفت:« قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ (٦٥)لا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ »[توبه:65-66]

 

( ای پیامبر! بگو: آیا الله و آیات او را و پیغمبرش را تمسخر می کردید، ( بگو: با چنین معذرتهای بیهوده عذر خواهی نکنید) شما پس از ایمان آوردن، کافر شده اید.)

 

بنابراین الله و رسول و دین از احترام ویژه ای بر خوردار هستند، کسی اجازه ندارد از طریق شوخی، مسخره و خنداندن دیگران آیات الهی را به بازی بگیرد، اگر کسی چنین نمود کافر است؛ زیرا معلوم می شود ایشان، الله و رسول و کتاب و شریعت را به باد تمسخر گرفته اند که این عملی منافقانه است.

 

مرتکب چنین اعمالی باید توبه و استغفار نموده و خود را اصلاح نماید و محبت، تعظیم و خوف الله را در قلبش جای دهد.

  

 

الشیخ ابن عثیمین- مجموع فتاوی و رسائل(2/156)

 

 ?????????????

 

از منکرات روز جمعه ?

 

 

?غسل نکردن به حجت اینکه واجب نیست در حالیکه این طور نیست و گروهی میگویند واجب است و هذا أصح

 

?دیر آمدن به خطبه روز جمعه و بعد آن از شانهای مردم رد شدن که این حرام است و از آن نهی آمده است

 

?نخواندن دو رکعت تحیه المسجد در حالیکه به انجام آن امر شده است .

 

?صحبت کردن در اثنای خطبه و یا خندیدن که اجری نمی رسد که هیچ بلکه گنهکار هم میشوند .

 

?خوابیدن در اثنای خطبه با تکیه بر ستون یا دیوار یا همین طور در جای خود  که این ناجایز است بلکه در حدیث صحیح در سنن آمده است کسی که احساس خواب نمود جایش را تغیر دهد .

 

?حلقه زدن دستان بر زانوها که این در روز جمعه و در حال خطبه نهی آمده است .

 

?ذکر کردن در حال خطبه و این بدعت است زیرا گوش دادن به خطبه خود نوعی ذکر است .

 

?بلند کردن دستها و دعا نمودن که هیچ ثبوتی ندارد .

 

?شروع نمودن مراسم جمعه با آیاتی چند از کلام الله و این هیچ صحتی ندارد و یک بدعت بسیار شنیع است که باید جلوی آن را رجال التوحید بگیرند .

 

?امر کردن اجباری به خواندن سوره کهف و  این جایز نیست زیرا بر صحت این روایت مرفوعش محل خلاف است و درست این است که بگوییم موقوفش از أبو سعید خدری ثابت است .

 

?این گفته که روز جمعه تعطیلی است این صحیح نیست و در شرع از آن نهی شده است و  حتی امام ابن حجر آنرا هم در فتح الباري بیان کرده است اگر روز جمعه روز تعطیلی است که هیچ کاری نشود پس چرا قرآن اجازه خرید و  فروش بعد نماز داده است ؟؟؟؟

 

?بی توجهی به دعا کردن روز جمعه که صراحتا در حدیث آمده است که اکثر اهل علم میگویند وقتش بعد نماز عصر تا مغرب است .

 

?تکبیر گفتن با صدایی بلند یکی میگوید تکبیر بقیه میگویند الله اکبر این ها همه بدعت هستند و مذموم تکبیر محلش اینجا نیست بلکه در صحنه قتال است .

 

?ترک کردن و غافل بودن از فضیلت دعای بعد عصر جمعه .

 

 

 ?????????????

 

 

?چرا خداوند آب دهان را شیرین و اشک چشم را شور و آب گوش را تلخ و آب بینی را خنک قرار داده است‌‌  ❗️

 

✅ بايد دانست هر کارى که خداوند انجام مى دهد خالى از حکمت و فايده نيست، چون خداوند ذاتى حکيم و دانا است

 

يکى  از علما و دانشمندان در جواب سوال فوق مى فرمايد:

 

 ? ﺁﺏ ﺩﻫﺎﻥ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥﻭ ﺁﺷﺎﻣﯿﺪﻥ ﻟﺬﺕ ﺑﺒﺮﺩ .

 

?ﺁﺏ ﭼﺸﻢ ﺷﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭘﯿﻪ ﭼﺸﻢ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﺷﻮﺭ ﻧﺒﻮﺩ ﭘﯿﻪ ﭼﺸﻢ ﺁﺏ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﺿﺪﻋﻔﻮﻧﯽ ﮐﺮﺩﻥﭼﺸﻢ ﺍﺳﺖ .

 

?ﺍﻣﺎ ﺁﺏ ﮔﻮﺵ ﻭ ﺭﻃﻮﺑﺘﺶ ﺗﻠﺦ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﺭﯾﺰ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻠﺨﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﮔﻮﺵ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻐﺰﺷﻮﻧﺪ .

 

?ﺁﺏ ﺑﯿﻨﯽ ﻫﻢ ﺧﻨﮏ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﻣﻐﺰ ﺳﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﺎ سيلاﻥ ﻭ ﺟﺎﺭﯼ ﻧﺸﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﺁﺏ ﺑﯿﻨﯽ ﮔﺮﻡ ﺑﻮﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﺎﺭﯼ ﺷﺪﻥ ﻣﻐﺰ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯿﮕﺮﺩﯾﺪ .

 

 

 ?????????????

 

مطالب مرتبط:

محمد قوجقی:ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی بررسی اندیشه

واکنش ترامپ به اعدام مذاکره کنندگان کره شمالی

 

دفاع بزرگترین گروه اسلامی مراکش از مقاومت فلسطینی‌

ترامپ خواستار راهپیمایی حامیان خود شد

امام جمعه اهل سنت يكه سعود: اولين مخلوقات خداوند ق

پوتین به نتانیاهو کتاب هدیه داد

محدث و مورخ بزرگ ترکمن؛ ملقب به شیخ المحدثین و مور

تاسیس بانک اسلامی در چین

ریشه های تشدید احساسات ضد دولتی در افغانستان

نوشتن دیدگاه


آخرین خبرهای اهل سنت

نظرات کاربران

کانال تلگرام اساس نیوز

تبلیغات